• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-06-02

Érdemes válaszolni az ügyfeleknek a Twitteren (is)

A cégeknek kifejezetten érdemes választ adni a Twitteren a velük kapcsolatos kérdésekre - derül ki egy amerikai cég, az InboxQ&A friss kutatásából. A Twitter felhasználók 59%-a valószínűbb, hogy követni fogja a válaszadó céget, 64%-a pedig valószínűbb, hogy vásárol is tőle.

Az InboxQ&A egy olyan alkalmazást ajánl ügyfeleinek, amellyel a cégek valós időben vizsgálhatják, hogy milyen kérdések jelentek meg egy adott céggel kapcsolatban a Twitteren (pl. saját cégükkel vagy versenytársaikkal kapcsolatban).

Az InboxQ&A 1825 Twitter felhasználó szokásait vizsgálta a tekintetben, hogy mennyi és milyen jellegű kérdést tettek fel 2011. áprilisában a Twitteren keresztül.

Napi átlag 102 ezer kérdés jelent meg a vizsgált időszakban. A kérdések körülbelül kétharmada üzleti jellegű kérdés, minden negyedik kérdés valamilyen termék ajánlására (13%), azzal kapcsolatos tanácsra vonatkozik, vagy műszaki támogatást igénylő kérdés (12%). 

A 100 követőnél több kapcsolattal rendelkezők kérdezési gyakorisága (67%) kétszerese a 100-nál kevesebb követővel rendelkezők kérdezési gyakoriságának (33%). A kérdéseink döntő részét a követőinknek tesszük fel és nem közvetlenül pl. az adott termékkel kapcsolatos cégnek - ez az arány meglepően alacsony: 2-4%.

A kérdések nagy része megválaszolásra kerül, csak viszonylag kis részére nem kapnak választ a kérdést felvetők (12-22%).

A kérdésekre adott válaszok nagyobb részét megfelelőnek tartják a kérdezők, azonban a válaszok 13-32%-a nem megfelelő a kérdező véleménye szerint.

Vállalati szempontból kifejezetten jó hír, hogy a vizsgált minta 80%-a szerint a cégek által adott válaszok legalább annyira megbízhatóak, mint a követők által adott válaszok. Ezek szerint a cégek többsége komolyan veszi a válaszadást és érdemi válaszokat adnak.

Forrás: http://inboxqa.posterous.com/54320628

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.